EiM 001: Podcast Email i Marketing – o kryzysach w social mediach

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

Kto cierpliwie czeka, ten się doczeka – no może nie zawsze, ale w tym wypadku – stało się – oto pierwszy odcinek podcastu „Email i Marketing”.
O nagraniu podcastu myślałem już od wielu lat. Niestety ciągła praca nad rozwojem FreshMail’a, zajęcia na uczelni, konferencje oraz życie prywatne – zawsze sprawiało, że projekt ten schodził na dalszy plan. Jako, że mamy początek nowego roku zrobiłem przegląd swojej bucket listy i stwierdziłem, że jeżeli teraz nie spróbuje, to już nigdy. Tak więc oto pierwszy odcinek podcastu przed Tobą.

O czym jest/będzie podcast Email [i] Marketing ?

Przez długi okres czasu zastanawiałem się o czym tak naprawdę ma być ten podcast. Oczywiste wydaje się, że powinien traktować przede wszystkim o email marketingu. Problem w tym, że o ile takich podcastów nie ma na polskim rynku, to jednak wydaje się, że mówienie o tylko o email marketingu mogłoby na dłuższą drogę wyczerpać temat lub sprawić, że poruszane tematy będą miały tak zaawansowaną formę, iż dla zwykłego odbiorcy podcastu będą one zbyt trudne do przyswojenia. Gdy myślałem o tym podcaście chciałem, aby był on atrakcyjny zarówno dla osób które dopiero zaczynają swoją przygodę z email marketingiem, jak i dla tych którzy mają już pewne doświadczenie w tej materii. Jednocześnie doszedłem do jedynego słusznego wniosku – że email marketing nie jest zawieszony w próżni. Trudno o nim mówić i rozmawiać nie mając odniesienie do wszystkiego co dzieje się zarówno w marketingu jak i całym świecie digitalowym w którym przyszło nam marketerom obracać się.

Dlatego postanowiłes – przynajmniej na dzień dzisiejszy – że podcast ten będzie przede wszystkim składał się z wywiadów. Wywiadów do których byłem kiedyś zapraszany, ale przede wszystkim wywiadów do których zapraszam ludzi, których bardzo cenię. Ludzi którzy nie zawsze związani są z branżą email marketingową, ale ich obszar eksperckości styka się z email marketingiem i może dać Tobie dużo szersze spojrzenie na wykorzystanie email marketingu w swoim marketing mixie.

Wielka prośba do Ciebie słuchaczu / czytelniku

Od kiedy zacząłem myśleć o tym podcaście najważniejsze dla mnie było to, aby jak najlepiej przekazać wiedzę słuchaczowi. Tak więc po wysłuchaniu tego i kilku najbliższych odcinków proszę podziel się ze mną w komentarzu czy forma, którą przyjąłem jest formą, która do Ciebie przemawia.
Nigdy nie uważałem się za osobę wszechwiedzącą – dlatego jestem otwarty na wszelką konstruktywną krytykę. Jeśli będziesz czuł, że brakuje Ci czegoś w tym podcaście – zarówno w zakresie formy jak i treści – poprostu daj znać 😃. Liczę na Twój komentarz.

Disclaimer na pierwsze kilka odcinków.

Jeśli się już za coś biorę, lubię robić to dobrze, a przynajmniej biorę sobie do serca rady osób, które lepiej ode mnie się na czymś znają. Nie inaczej jest z tym podcastem – zanim się zabrałem do jego nagrywania wziąłem sobie do serca rady Michała Szafrańskiego oraz Marka Jankowskiego, którzy to sugerują aby na początek mieć kilka nagranych odcinków. Tak więc pierwsze odcinki będą składały się zarówno z treści nowych, jeszcze nigdzie nie publikowanych, jak i z kilku moich wcześniej nagranych wywiadów, które w mojej ocenie nadal nie straciły na atrakcyjności i aktualności.

W tym odcinku

Podczas zeszłorocznej konferencji Mail My Day – nagrałem wywiad z Moniką Czaplicką – ekspertką w radzeniu sobie z kryzysami w social mediach.

Wspólnie rozmawialiśmy o sytuacjach, które każdemu marketerowi realizującemu kampanie email marketingowe, spędzają sen z powiek. Wyobraź sobie sytuację przygotowałeś swój super newsletter, ale z racji, że jest późno, a Ty już chcesz wyjść do domu, nieopacznie coś źle zaznaczyłeś. A to poszedł mail do nie tej grupy co chciałeś, a to poszedł z promocją, która już jest nieaktualna… Zapewne zanim sam się zorientujesz, że coś jest nie tak, Twoi subskrybenci najprawdopodobniej dadzą Ci o tym znać ja Twoim fanpage. O tym, jak dobrze reagować na tego typu sytuacje, dowiesz się z naszej rozmowy.

Słuchaj podcastu

Listen to „Email [i] Marketing Podcast” on Spreaker.

Możesz też pobrać odcienk na swój komputer 🙂

Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji video – jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrypcji:

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

[bg_collapse view=”button-green” color=”#4a4949″ expand_text=”Zobacz cały transkrypt na blogu” collapse_text=”Zobacz cały transkrypt na blogu” ][/bg_collapse]

Materiał bonusowy

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak Monika Czaplicka radzi sobie z kryzysami w social mediach zapraszam Cię do obejrzenia jej wystąpienia na zeszłorocznej konferencji Mail My Day. Jeżeli interesuje cię email marketing oraz jego skuteczne wykorzystania przy wsparciu innych kanałów komunikacji zapraszam Cię w tym roku na konferencji Mail My Day – pamiętaj, że wpisując kod rabatowy SALA10 otrzymasz 10% rabatu na wszystkie pakiety 🙂 – mam nadzieje, do zobaczenia w marcu w Warszawie.

2 komentarze do “EiM 001: Podcast Email i Marketing – o kryzysach w social mediach”

    1. hehe… pewnie tak – póki co szefc bez budtów chodzi – na razie nowe odcinki publikuje co dwa tygodnie.

      newsletter zapewne uruchomie na przełomie czerwca/lipca 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *