Podcast

EiM-005 Jak badać satysfakcję klientów ? – rozmowa z Piotrkiem Sadowskim

Posted on

Dla każdego przedsiębiorcy (przynajmniej taką mam nadzieje) najważniejsza jest satysfakcja jego klientów. Jednocześnie w mojej ocenie, jest to jeden z najtrudniej mierzalnych wskaźników. Wielu przedsiębiorców starając się mierzyć satysfakcję swoich klientów wykorzystuje „przyciski z buźkami” – sam przyznam, że też tak robiliśmy we FreshMailu, a nie jest to najbardziej optymalne działanie. O tym jak dobrze mierzyć satysfakcję klientów i jak przekuwać swoje porażki w sukcesy, dowiesz się z mojej rozmowy z Piotrkiem Sadowskim z Webankieta.pl.

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

Nie tylko buźkami mierzymy satysfakcję klienta

Dzisiaj wiele firm, tak jak wspomniałem, stosuje metodę trzech buziek, które to mają określić czy człowiek jest zadowolony z obsługi klienta. Czasem wnioski te przekładane są dalej – czy klient jest zadowolony z danej marki. Pewnie nie raz widziałeś tego typu przyciski i cóż, takie podejście choć wydaje się w porządku, nie pozwala dobrze zrozumieć zachowania klientów. Wszak ktoś, kto właśnie reklamował u Ciebie swój produkt mimo, że został dobrze obsłużony może mieć w sobie szereg negatywnych emocji, a to przekłada się na wiarygodność takiego badania. O tym jak do badań satysfakcji klienta podejść bardziej kompleksowo dowiesz się z mojej rozmowy z Piotrkiem Sadowskim – zapraszam do wysłuchania audycji:

Listen to „EiM 005 – Jak badać satysfakcję klientów – rozmowa z Piotrkiem Sadowskim” on Spreaker.

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji wideo. Jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrypcji:

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

Materiały dodatkowe

Jeżeli zaintesował Cię temat badania satysfakcji klientów zapraszam Cię do przeczytania artykułu Piotrka Sadowskiego Badanie satysfakcji klienta – 3 kroki aby zwiększyć jego lojalność

Warto też poświęcić kolejne 20 minut na obejrzenie wystąpienia Piotrka podczas konferencji MailMyDay

 

Podcast

EiM-004 – Krzysiek Sobieszek o danych, AI i big data

Posted on

Czy sztuczna inteligencja i big data przejmą kontrolę nad naszymi działaniami?  Wbrew pozorom to pytanie nie wieńczy trailera filmu science fiction, a jest jednym z tematów mojej rozmowy z Krzysztofem Sobieszkiem.

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

Big data, AI i dane – jakie to ma znaczenie dla marketera i nie tylko

Dzisiaj wiele firm zastanawia się jak wykorzystać dane do optymalizacji swoich działań. Wiele z nich pokłada olbrzymią nadzieje w tym, że algorytmy predykcyjne, deep learning czy szeroko rozumiana sztuczna inteligencja rozwiąże problemy współczesnego świata, a przynajmniej firm. Czy tak jest? Cóż… nie do końca. Tak naprawdę zostaje nam wiele obszarów, w których człowiek będzie podejmował intuicyjne decyzje, a jedynie swoje wybory będzie wspierał przez analizę danych. Z drugiej strony problem z danymi jaki występuje to fakt, iż wiele firm zbiera ich bardzo, ale to bardzo wiele – pytanie czy im wolno – w myśl wchodzącego w życie RODO. Pytanie drugie, czy mając taki ogrom danych, będą umiały podjąć mądrą decyzję – wszak część informacji potrafi tylko zaburzyć postrzeganie właściwego rozwiązania problemu.

Jak organizacje podchodzą do eksperymentów i wyciągania z nich odpowiednich wniosków

Wyobraźcie sobie, że zainwestowaliście mnóstwo pieniędzy w projekt, który miał być niezwykle innowacyjny, a okazał się jedną wielką klapą. Co robicie po jego upadku? Wyjścia są dwa.

Po pierwsze możecie powiedzieć zespołowi: słuchajcie, nie wyszło – trudno. Trzeba iść naprzód i nie tracić czasu na rozpamiętywanie porażek. Wielu osobom intuicja podpowiada, że takie podejście jest prawidłowe, ponieważ nikt nie chce pamiętać nieudanych projektów i poniesionych strat. Tymczasem może to sprawić, że stracimy nie tylko pieniądze zainwestowane w projekt, ale i poświęcony mu czas. W dodatku nie będziemy mieć żadnej gwarancji, że nie popełnimy w kolejnych projektach tych samych błędów.

Drugie wyjście, które rekomenduje Krzysztof Sobieszek, to zakończenie projektu słowami: nie wyszło, ale mamy z tego kompleksową analizę, wiemy dlaczego coś się nie udało i wyciągniemy z tego wnioski na przyszłość. Musimy dogłębnie przeanalizować nasze działania, zbadać przyczyny niepowodzenia oraz przygotować dokumenty, które przyniosą efekty przy kolejnych projektach. Takie działania sprawią, że wydanych na projekt pieniędzy nie będziemy postrzegać jako wyrzuconych w błoto, lecz jako środki zainwestowane w wiedzę. A taka inwestycja jest bezcenna.

Jeżeli choć trochę Cię zaintrygowałem – zapraszam do wysłuchania mojej rozmowy z Krzyśkiem.
Listen to „EiM 004 – Krzysiek Sobieszak o danych, AI i big data” on Spreaker.

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji wideo. Jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrypcji:

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

Materiały dodatkowe

Jeżeli zainteresował cię temat big data powinieneś zajerzeć jeszcze w kilka miejsc:


Dodatkowo mam dla Ciebie nigdy wcześniej nie publikowane nagranie wystąpienia Krzyśka Sobieszaka z ostatniej konferencji MailMyDay.

Podcast

EiM 003: Czy RODO jest takie straszne ? Rozmowa z Agnieszką Grzesiek z kancelarii MyLo

Posted on

25 maja 2018 roku wejdą w życie rewolucyjne zmiany przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i dotkną one de facto każdy podmiot który prowadzi działalność gospodarczą, gdyż tej nie da się prowadzić bez przetwarzania danych osobowych.

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

RODO / GDPR

Zmiany te zostają wprowadzone jednocześnie w całej Unii Europejskiej, a to za sprawą Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych zwanego w skrócie RODO lub z angielskiego GDPR (General Data Protection Regulation).

Nastąpi to niemal po 20 latach obowiązywania dyrektywy 95/46/WE, która do tej pory była matką krajowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Nowe prawo wprowadza szereg zmian, których podstawą staje się wymóg szacowania ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych oraz zasada rozliczalności. Zmiany te rozszerzają zakres obowiązków administratorów oraz podmiotów przetwarzających dane. Jednocześnie prawodawca wyposaża osoby fizyczne oraz organy nadzoru w skuteczne narzędzia reagowania na nieprawidłowości. Jest to o tyle istotne z punktu widzenia podmiotów prowadzących działania email marketingowe, gdyż został jasno określony zakres kar finansowych, które mogą sięgać 20 000 000 euro lub 4% całkowitego rocznego obrotu światowego.

Czy mamy się bać RODO ?

Obecnie czytając fora internetowe, rozmawiając z przedsiębiorcami mam wrażenie, że została wywołana masowa panika wynikająca ze zmiany przepisów. Czy słusznie – cóż na to pytanie postaram się odpowiedzieć wraz z Agnieszką Grzesiek z kancelarii MyLo w dzisiejszej audycji – zapraszam do wysłuchania:
Listen to „EiM 3 – O tym co przyniesie na RODO rozmawiam z Agnieszką Grzesiek” on Spreaker.

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji video – jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrybcji:

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

Materiały dodatkowe

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zmian jakie wprowadza RODO zapraszam Cię do odwiedzenia strony www.freshmail.pl/rodo. Znajdziesz tam publikację, którą przygotowaliśmy wspólnie z Agnieszką, która obala mity, które narosły wokół RODO. Zapraszam Cię bardzo gorąco do lektury.

Jeżeli chciałbyś spotkać Agnieszkę na żywo będzie ona gościem konferencji M@il My Day, która odbędzie się 20/21 marca w Warszawie. Specjalnie dla słuchaczy tego podcastu organizatorzy przygotowali kod promocyjny dający 10% rabatu już teraz wejdź na stronę www.mailmyday.pl i zobacz czego jeszcze możesz dowiedzieć się o email marketingu. Przy rejestracji wpisz kod SALA10.

Podcast

EiM 002: Pytania o email marketing – rozmowa z Mariuszem Łodygą

Posted on

Dzisiaj w ramach podcastu Email [i] Marketing zapraszam Cię do wysłuchania mojej rozmowy z Mariuszem Łodygą, który w ramach swojego autorskiego programu „Wywiadów skutecznego marketera” zaprosił mnie do rozmowy.

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

Dwa słowa o Mariuszu Łodydze

Jeżeli jeszcze nie miałeś okazji poznać Mariusza Łodygi – pozwól, że zrobię krótkie wprowadzenie. Mariusz sam o sobie mówi: „Strateg, konsultant, trener – Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze sprzedażą, marketingiem, public relations oraz budowaniem wizerunku – personal & business branding. W biznesie od 15 lat. Założyciel i właściciel marki Premium Consulting. Przeprowadził ponad 250 projektów szkoleniowo-doradczych. Szkoli na zlecenie firm prywatnych, instytucji państwowych oraz uczelni wyższych. Doradza małym i średnim firmom, korporacjom oraz urzędom państwowym.”

Ja mogę tylko dodać do tego, że jest to niezwykła osoba obdarzona szeroką wiedzą na temat marketingu, z którą można rozmawiać godzinami…

O czym będzie ten podcast

W naszej rozmowie Mariusz wypytywał mnie, jak tworzyć skuteczną komunikację email marketingową, która zaskoczy samego marketera stopami zwroty z inwestycji ;). Rozmawialiśmy o tym, jak w najbliższym czasie będzie ulegała ewolucja email marketingu. Od kampanii masowych do wysoce spersonalizowanych i triggerowanych kampanii do poszczególnych odbiorców. Kampanii które bardziej będą przypomniały komunikację natywną niż kampanie reklamową.

Tematów które Mariusz poruszył w rozmowie było zdecydowanie więcej, a już teraz zapraszam Cię do wysłuchania całej audycji.

Słuchaj podcastu

Listen to „EiM 002 – Pytania o email marketing rozmowa z Mariuszem Łodygą” on Spreaker.

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

Podcast

EiM 001: Podcast Email i Marketing – o kryzysach w social mediach

Posted on

Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

Kto cierpliwie czeka, ten się doczeka – no może nie zawsze, ale w tym wypadku – stało się – oto pierwszy odcinek podcastu „Email i Marketing”.
O nagraniu podcastu myślałem już od wielu lat. Niestety ciągła praca nad rozwojem FreshMail’a, zajęcia na uczelni, konferencje oraz życie prywatne – zawsze sprawiało, że projekt ten schodził na dalszy plan. Jako, że mamy początek nowego roku zrobiłem przegląd swojej bucket listy i stwierdziłem, że jeżeli teraz nie spróbuje, to już nigdy. Tak więc oto pierwszy odcinek podcastu przed Tobą.

O czym jest/będzie podcast Email [i] Marketing ?

Przez długi okres czasu zastanawiałem się o czym tak naprawdę ma być ten podcast. Oczywiste wydaje się, że powinien traktować przede wszystkim o email marketingu. Problem w tym, że o ile takich podcastów nie ma na polskim rynku, to jednak wydaje się, że mówienie o tylko o email marketingu mogłoby na dłuższą drogę wyczerpać temat lub sprawić, że poruszane tematy będą miały tak zaawansowaną formę, iż dla zwykłego odbiorcy podcastu będą one zbyt trudne do przyswojenia. Gdy myślałem o tym podcaście chciałem, aby był on atrakcyjny zarówno dla osób które dopiero zaczynają swoją przygodę z email marketingiem, jak i dla tych którzy mają już pewne doświadczenie w tej materii. Jednocześnie doszedłem do jedynego słusznego wniosku – że email marketing nie jest zawieszony w próżni. Trudno o nim mówić i rozmawiać nie mając odniesienie do wszystkiego co dzieje się zarówno w marketingu jak i całym świecie digitalowym w którym przyszło nam marketerom obracać się.

Dlatego postanowiłes – przynajmniej na dzień dzisiejszy – że podcast ten będzie przede wszystkim składał się z wywiadów. Wywiadów do których byłem kiedyś zapraszany, ale przede wszystkim wywiadów do których zapraszam ludzi, których bardzo cenię. Ludzi którzy nie zawsze związani są z branżą email marketingową, ale ich obszar eksperckości styka się z email marketingiem i może dać Tobie dużo szersze spojrzenie na wykorzystanie email marketingu w swoim marketing mixie.

Wielka prośba do Ciebie słuchaczu / czytelniku

Od kiedy zacząłem myśleć o tym podcaście najważniejsze dla mnie było to, aby jak najlepiej przekazać wiedzę słuchaczowi. Tak więc po wysłuchaniu tego i kilku najbliższych odcinków proszę podziel się ze mną w komentarzu czy forma, którą przyjąłem jest formą, która do Ciebie przemawia.
Nigdy nie uważałem się za osobę wszechwiedzącą – dlatego jestem otwarty na wszelką konstruktywną krytykę. Jeśli będziesz czuł, że brakuje Ci czegoś w tym podcaście – zarówno w zakresie formy jak i treści – poprostu daj znać 😃. Liczę na Twój komentarz.

Disclaimer na pierwsze kilka odcinków.

Jeśli się już za coś biorę, lubię robić to dobrze, a przynajmniej biorę sobie do serca rady osób, które lepiej ode mnie się na czymś znają. Nie inaczej jest z tym podcastem – zanim się zabrałem do jego nagrywania wziąłem sobie do serca rady Michała Szafrańskiego oraz Marka Jankowskiego, którzy to sugerują aby na początek mieć kilka nagranych odcinków. Tak więc pierwsze odcinki będą składały się zarówno z treści nowych, jeszcze nigdzie nie publikowanych, jak i z kilku moich wcześniej nagranych wywiadów, które w mojej ocenie nadal nie straciły na atrakcyjności i aktualności.

W tym odcinku

Podczas zeszłorocznej konferencji Mail My Day – nagrałem wywiad z Moniką Czaplicką – ekspertką w radzeniu sobie z kryzysami w social mediach.

Wspólnie rozmawialiśmy o sytuacjach, które każdemu marketerowi realizującemu kampanie email marketingowe, spędzają sen z powiek. Wyobraź sobie sytuację przygotowałeś swój super newsletter, ale z racji, że jest późno, a Ty już chcesz wyjść do domu, nieopacznie coś źle zaznaczyłeś. A to poszedł mail do nie tej grupy co chciałeś, a to poszedł z promocją, która już jest nieaktualna… Zapewne zanim sam się zorientujesz, że coś jest nie tak, Twoi subskrybenci najprawdopodobniej dadzą Ci o tym znać ja Twoim fanpage. O tym, jak dobrze reagować na tego typu sytuacje, dowiesz się z naszej rozmowy.

Słuchaj podcastu

Listen to „Email [i] Marketing Podcast” on Spreaker.

Możesz też pobrać odcienk na swój komputer 🙂

Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji video – jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrypcji:

Skąd pobrać podcast

Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

  • możesz bezpośrednio pobrać plik
  • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
  • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

 

Materiał bonusowy

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak Monika Czaplicka radzi sobie z kryzysami w social mediach zapraszam Cię do obejrzenia jej wystąpienia na zeszłorocznej konferencji Mail My Day. Jeżeli interesuje cię email marketing oraz jego skuteczne wykorzystania przy wsparciu innych kanałów komunikacji zapraszam Cię w tym roku na konferencji Mail My Day – pamiętaj, że wpisując kod rabatowy SALA10 otrzymasz 10% rabatu na wszystkie pakiety 🙂 – mam nadzieje, do zobaczenia w marcu w Warszawie.