EiM-004 – Krzysiek Sobieszek o danych, AI i big data

    Czy sztuczna inteligencja i big data przejmą kontrolę nad naszymi działaniami?  Wbrew pozorom to pytanie nie wieńczy trailera filmu science fiction, a jest jednym z tematów mojej rozmowy z Krzysztofem Sobieszkiem.

    Subscribe podcast Email [i] Marketing: iTunes | Android | Player.fm

    Big data, AI i dane – jakie to ma znaczenie dla marketera i nie tylko

    Dzisiaj wiele firm zastanawia się jak wykorzystać dane do optymalizacji swoich działań. Wiele z nich pokłada olbrzymią nadzieje w tym, że algorytmy predykcyjne, deep learning czy szeroko rozumiana sztuczna inteligencja rozwiąże problemy współczesnego świata, a przynajmniej firm. Czy tak jest? Cóż… nie do końca. Tak naprawdę zostaje nam wiele obszarów, w których człowiek będzie podejmował intuicyjne decyzje, a jedynie swoje wybory będzie wspierał przez analizę danych. Z drugiej strony problem z danymi jaki występuje to fakt, iż wiele firm zbiera ich bardzo, ale to bardzo wiele – pytanie czy im wolno – w myśl wchodzącego w życie RODO. Pytanie drugie, czy mając taki ogrom danych, będą umiały podjąć mądrą decyzję – wszak część informacji potrafi tylko zaburzyć postrzeganie właściwego rozwiązania problemu.

    Jak organizacje podchodzą do eksperymentów i wyciągania z nich odpowiednich wniosków

    Wyobraźcie sobie, że zainwestowaliście mnóstwo pieniędzy w projekt, który miał być niezwykle innowacyjny, a okazał się jedną wielką klapą. Co robicie po jego upadku? Wyjścia są dwa.

    Po pierwsze możecie powiedzieć zespołowi: słuchajcie, nie wyszło – trudno. Trzeba iść naprzód i nie tracić czasu na rozpamiętywanie porażek. Wielu osobom intuicja podpowiada, że takie podejście jest prawidłowe, ponieważ nikt nie chce pamiętać nieudanych projektów i poniesionych strat. Tymczasem może to sprawić, że stracimy nie tylko pieniądze zainwestowane w projekt, ale i poświęcony mu czas. W dodatku nie będziemy mieć żadnej gwarancji, że nie popełnimy w kolejnych projektach tych samych błędów.

    Drugie wyjście, które rekomenduje Krzysztof Sobieszek, to zakończenie projektu słowami: nie wyszło, ale mamy z tego kompleksową analizę, wiemy dlaczego coś się nie udało i wyciągniemy z tego wnioski na przyszłość. Musimy dogłębnie przeanalizować nasze działania, zbadać przyczyny niepowodzenia oraz przygotować dokumenty, które przyniosą efekty przy kolejnych projektach. Takie działania sprawią, że wydanych na projekt pieniędzy nie będziemy postrzegać jako wyrzuconych w błoto, lecz jako środki zainwestowane w wiedzę. A taka inwestycja jest bezcenna.

    Jeżeli choć trochę Cię zaintrygowałem – zapraszam do wysłuchania mojej rozmowy z Krzyśkiem.
    Listen to „EiM 004 – Krzysiek Sobieszak o danych, AI i big data” on Spreaker.

    Skąd pobrać podcast

    Podcast możesz znaleźć w wielu miejscach:

    • możesz bezpośrednio pobrać plik
    • jeżeli używasz iPhona, iPada lub Maca znajdziesz go w iTunes
    • jeżeli używasz urządzeń z Androidem możesz go zasubskrybować tutaj

    Jeżeli uważasz, że gdzieś jeszcze powinienem go udostępnić – proszę daj znać w komentarzu.

    Jeżeli masz czas możesz także zobaczyć sam wywiad w wersji wideo. Jeśli Ci się podoba – nie zapomnij o subskrypcji:

    Transkrypt podcastu

    Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF)

    Materiały dodatkowe

    Jeżeli zainteresował cię temat big data powinieneś zajerzeć jeszcze w kilka miejsc:


    Dodatkowo mam dla Ciebie nigdy wcześniej nie publikowane nagranie wystąpienia Krzyśka Sobieszaka z ostatniej konferencji MailMyDay.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *